FreddieCillessen.reismee.nl

Paradijselijk Galapagos

Hola,

De laatste paar dagen in en rondom Quito waren geweldig. In het huis van Cristina haar familie keken we naar de Olympische Spelen en ook speelden we Fifa 16 en NFL 16 op de PlayStation 4. Het was erg leuk, ook omdat ik met beide spellen won. Het was best geinig om te zien hoe gedreven Cristina was toen ze NFL tegen mij speelden. Het is toch een beetje haar favoriete spel. Haha met veel geluk won ik van Cristina en ze was er de rest van de avond een beetje boos over. Ik kon beter even niet in haar buurt zijn. De volgende dag gingen we naar een extreem park. Hier had je de Tarzan swing, canopy walk en schommel. Vooral de Tarzan swing en het uitzicht tijdens de Canopy walk waren fraai. Ook zijn wij nog een dag op familiebezoek geweest. Iedereen daagde mij uit om Fifa 16 te spelen en weer won ik alles. Gedurende de dag eten de familie van Cristina nogal veel. Namelijk warm in de ochtend, middag en avond. Het middageten kan bijv. Pizza zijn. Ik ben dit totaal niet gewend en ik vond het dan ook een hele uitdaging om het eten op te krijgen. Daarnaast vind ik het eten nog niet super. Zondagavond ben ik nog naar de familie van Isa geweest. Wat kan de moeder van Isa toch goed koken. Verder heb ik met de vader van Isa Jagermeister gedronken. Na het eten was het tijd voor een stukje muziek. De moeder van Isa begon gitaar te spelen en te zingen. Het is sprekend Isa. Isa haar zus Majo begon mee te zingen. Wauw wat een stem heeft zij, geweldig! Nu zie ik waar Isa haar talent van heeft. Het was een topavond!

De volgende ochtend was het tijd om afscheid te nemen van Cristina en haar familie. Ik ga naar de Galapagos Eilanden:) Na de vliegreis en busjes belande ik op Santa Cruz, het meest bewoonde eiland van de Galapagos Eilanden. De eerste avond waat rondgelopen. Vogels, leguanen en schildpadden gespot. Tijdens het wandelen kwam ik een vrouw uit Oostenrijk tegen, margrieta was haar naam. Een oudere vrouw die een hostel runt hier op Santa Cruz. We gingen uiteten en ik bestelde de chicken curry. Hier ben ik dol op! Het was heerlijk.

Afgelopen dinsdag ben ik naar Tortuga bay gelopen. Het is een goede wandeling, iets van 4 tot 5 km. Ik kwam aan bij een mooi wit strand met daarop zwarte leguanen, prachtig gezicht. In de namiddag ging ik naar Las Grietas. Het ligt op Santa Cruz, maar je kunt hier alleen met de boot komen. Las Grietas is een natuurlijk bad gelegen tussen een rotsformatie. Onderweg naar Las Grietas passeerde ik nog een zoutwinning.

Woensdag was het dan eindelijk zover. Mijn dagtrip die 2 duiken bevatte op Seymour. Mooie ervaring om te duiken met 5 adelaarsroggen. Verder heb ik nog een haai, onderwaterslang, mureen, zeewormen en vele andere vissen gezien. Het enige minpunt aan de trip was de boot. Ik werd zeeziek en daarom moest ik 3 keer overgeven. Na deze dagtrip ben ik met een Aziatische Amerikaan uiteten geweest en zijn we s'avonds naar een bar geweest waar gratis salsa lessen waren. Eenmaal daar was er niet echt iemand die daadwerkelijk les aan het geven was, maar waren het vooral de lokale mensen die de show steelden. Hmm... Best sexy zo nu dan.

Gisteren ben ik in de ochtend naar een ander eiland geweest genaamd San Cristobal. Daar aangekomen ben ik gelijk naar het strand gelopen om met de zeeleeuwen te zijn. Grappige dieren en ik denk dat gestreste mensen een zeeleeuw aan moeten schaffen. Wat een relaxt dier is het. De hele dag niks doen, alleen maar in de zon liggen en af en toe een duik in de zee nemen. Na het strand liep ik naar een reisbureau om te vragen welke tours beschikbaar waren. Alleen de landtour, maar deze was $80 en dat vond ik prijzig. Waarna ik besloot om een taxi aan te houden om dezelfde tour voor $40 te doen. Eerste stop was na 45km. Hier bevond zich het reuze schildpadden centrum waar je het hele proces kunt zien. Baby schildpadden en grote volwassen schildpadden. Na dit centrum werd ik naar de vulkaan El Juncto gebracht. Dit is een vulkaan met een lagoon in de krater waar je mooi op uitkijkt. Daarna werd ik teruggebracht naar de pier. Ik had nog 2 uur voordat de boot kwam om me terug te brengen naar Santa Cruz. Dus besloot ik om nog even met de zeeleeuwen te zwemmen. Op dat strandje kwam ik een lokale bewoner tegen en deze bood mij een biertje aan. Super aardig:) Na gepraat te hebben en mijn biertje te hebben opgedronken werd het tijd om terug te gaan naar Santa Cruz.

In de avond heb ik nog met de Aziatische Amerikaan en een Engels vrouwtje wat gedronken en daarna heb ik mijn spullen ingepakt. Morgen vlieg ik namelijk weer terug naar Quito.

Groeten vanuit de Galapagos Eilanden!

Reacties

Reacties

Saskia

Hee, bedankt voor het leuke verhaal.
Over een aantal maanden wil ik ook een reis maken naar equador en daarbij kan een bezoek aan de Galapagos eilanden niet ontbreken. Wat is een reëel tijdsbestek om de mooiste plekken van de Galapagos eilanden te bekijken?

Gr saskia

Melissa

I love it ❤️ will be very lucky the girl that I have you ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!