FreddieCillessen.reismee.nl

Van Gennep tot in Quito

Hola amigos,

Mijn reis is eindelijk begonnen:) De dagen voor mijn vertrek heb ik zeer weinig geslapen vanwege de spanning. Toch waren mijn vrienden zo lief om mij de hele nacht wakker te houden voor mijn vertrek. En zo was het ook... Freek en Isa haalden mij thuis op en zij brachten mij naar een speciale plek, namelijk el casa de Bob. Deze mooie avond werd gevuld met een Zuid Amerikaanse quiz, toneelspel, zang, lekker eten en vele biertjes. Waarna mijn vrienden mij naar huis brachten als een soort van politie escort. Alleen in een veel vrolijkere setting. Freek speelde op zijn gitaar en er werd gezongen tot aan mijn huis. Hier ben ik jullie heel dankbaar voor!

Toen was het tijd om naar Schiphol te vertrekken. Onderweg in de auto voelde ik dat ik niet helemaal 100% was. Tja wanneer was ik nu wel 100%. Ik had veel last van mijn buik en ook had ik hoofdpijn. Op een aantal momenten dacht ik eraan om te gaan overgeven, maar dat gebeurde gelukkig niet. Kortom ik was al helemaal naar de klote. Lekker begin zo.. In 2 uur tijd 5 keer op de pot, dat is toch zot. De vlucht verliep goed.

Eenmaal aangekomen in Quito stond de taxi mij op te wachten. Hij bracht mij naar mijn eerste hostel genaamd El Hostelito. Ik vond het vet om te zien dat vele huizen gebouwd zijn op een heuvel. Mijn hostel is erg mooi en op het dakterras kijk je uit op de bergen. In de avond was het eindelijk zover, mijn tweede ontmoeting met Cristina. Hier hadden wij beiden zolang naar uitgekeken. Na een stukje te hebben gewandeld hebben wij heerlijk gegeten, daarna zijn we nog naar een bar geweest. Ik had een lokaal biertje besteld met zout op de rand van het glas. Het was niet echt mijn favoriete biertje, maar het is goed nieuwe dingen te proberen. We hadden het super gezellig samen en we gaan nog veel dingen samen doen deze week. Na 40 uur niet te hebben geslapen heb ik toen heerlijk geslapen.

Vandaag heb ik tijdens het ontbijt een goed gesprek gehad met een andere reiziger. Hij kwam uit Duitsland. We besloten om samen naar het centrum van Quito te lopen. Daar hebben we een paar bekende kerken bezocht. Voor mij waren de kerken op zich niet heel speciaal. Ik ben ook niet bepaald een kerkganger. Daarna hebben we rond gelopen in het oude centrum van Quito. Dat vond ik wel heel mooi om te zien, erg sfeervol. Na dit alles liepen we terug naar het hostel. Ik heb hier wat blaren aan over gehouden. Om 18u werd ik opgehaald door de ouders en de zus van Isa. Ze hadden mij uitgenodigd om te komen eten bij hun thuis. Ze waren super aardig en het was mooi om te zien hoe ze reageerden op de cadeaus die ik hen gaf namens Isa. Ik speelde ook een spel met de vader van Isa. Raar spel trouwens dat kippenbot trekken haha. Natuurlijk verloor ik. Het avondeten was lekker en speciaal. We aten pannenkoeken met kip en daarop lagen de champignons met saus, salade en cappuccino. Na het eten zijn we ook nog met de auto naar een muziek concert gereden. Wat een mooie plek voor een buiten concert. Het vond plaats boven op een hoge berg. We maakten vele foto's en genoten van het uitzicht. Erg mooi om de hele stad verlicht te zien. Na het concert brachten zij mij naar mijn hostel. Het was een super leuke dag:)

Nu kijken wat ik de komende dagen ga doen...

Wim stinissen

Heel veel plezier en geniet er van

Gabrielle en Bart

Super dat je het leuk hebt daar. Nu op naar vele andere avonturen xx

Freek

Kijk eens aan, een beetje zot begonnen maar zo te horen al vele mooie momenten daar gehad. Kippenbot trekken moet je mij ook maar eens leren als je weer terug bent want dat heb ik helaas nog niet kunnen doen met mijn schoonvader ;-)

Mario

Klinkt als een goed begin van je reis! Kippenbot trekken traditioneel spel daar? Veel plezier daar!

Kellin

Top Freddie dat de reis en de eerste dag zo goed zijn verlopen. Ik kijk uit naar al je andere verhalen die zullen komen, ouwe kippen botten trekker!
Gr. Kellin

mam Cillessen

Hoi Freddie tof verhaal.kippen bot trekken nooit van gehoord ik kan me daar ook niets bij voorstellen.Ik ben al weer benieuwd naar je volgende leuke verhaal .Geniet er van jongen veel liefs mam x x x

mam Cillessen

Erg leuk geschreven Freddie