FreddieCillessen.reismee.nl

Quilatoa meer en Cotopaxi vulkaan

Hey,

Van Mindo ben ik naar Latacunga gereisd met het openbaar vervoer. Na 5 uur kwam ik aan Latacunga en checkte ik in bij mijn hostel. Het was een leuk hostel en de eerste avond heb ik met een gezellig groepje gegeten in het hostel. Ik ben met een paar man boodschappen gaan doen en daarna heb ik de tomaten en aardappels gesneden. We aten pasta die avond.

De volgende dag ben ik met 2 Frans sprekende reizigers naar het Quilatoa meer gegaan. Ons hostel bood de tour aan voor $40, maar dat is erg prijzig. We gingen met het openbaar vervoer naar het Quilatoa meer. Het is een gigantisch groot kratermeer waar je omheen kunt lopen. Al duurde deze wandeling van 11km wel 6 uur. Ik was zo moe, dat ik op het einde hulp kreeg van een ezel die mij omhoog bracht. Was best eng op de ezel met aan de rechterzijde de afgrond. Even dacht ik dat de ezel weggleed en wij samen onderen zouden vallen. Het Quilatoa meer was mooi, maar voor mij had de wandeltocht van 11km achterwege mogen blijven. Ook wel gezien je in het begin van de wandeling het mooiste uitzicht hebt. Uiteindelijke kosten $8 incl de rit op de ezel.

Gisteren ben ik samen met een andere Franse reiziger naar de Cotopaxi vulkaan geweest. We deden dit weer door middel van het openbaar vervoer en bij het park zelf dien je een taxi te nemen. We hadden een goede prijs aangezien we konden aansluiten bij een familie. Eerst werden we naar de voet van de vulkaan gebracht en vandaar kon je nog 100 meter omhoog lopen tot aan de sneeuw zeg maar. De uiteindelijke hoogte die ik bereikt heb is 4864 meter, verder mocht je ook niet. Het was een erg koude wandeling, die 45 min duurde met op het einde een teleurstellend uitzicht. Dit kwam door de wolken die om de vulkaan hingen. Boven een warme chocolademelk gedronken en weer terug naar beneden. Daarna zijn we nog naar een meer gereden, waar je de mooiste foto's kon nemen met de vulkaan op de achtergrond. Deze trip werd ook voor $40 aangeboden, maar uiteindelijk koste het ons $13.

'S avonds ben ik samen met de Fransman van Latacunga naar Banos gereisd. Ik was zo zwak en moe, omdat ik ook al 4 nachten niet geslapen had door pijn op de borst en toch veel inspanning heb geleverd. Na 2 uur kwamen we aan in Banos. Aangekomen in het hostel in Banos ben ik direct naar bed gegaan. Weer een zeer slechte nacht gehad en vandaag op aanraden van Evelien en Mario omeprazol en een ander maagzuurremmend medicijn gekocht. Bedankt daarvoor!! Hopelijk werkt het. De rest van de dag doe ik niks, want ik heb even rust nodig.

Bedankt voor het lezen van dit verhaal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!